Welke stappen moet ik nemen na ontvangst taxatierapport?

Belangrijk om te weten:

  • Rapporten dienen in kleur uitgeprint te worden voor de Belastingdienst.
  • Vergeet niet de datum van de RDW-keuring in te vullen op de aangifte.
  • Je dient het aangifteformulier te ondertekenen.
  • Je dient de auto 6 werkdagen (dag van ontvangst BPM-aangifte door de
    belastingdienst plus 6 werkdagen) in de staat te laten zoals de auto door de
    taxateurs is getaxeerd. (Dit geldt dus niet bij een tabel of koerslijstaangifte)
  • Een taxatierapport is één maand geldig.
  • Bij een particuliere aangifte: vergeet niet jouw BSN-nummer in te vullen.

Alle BPM aangiften dienen verstuurd te worden naar:

Belastingdienst
Postbus 2710
6401 DE HEERLEN

Bij elke aangifte – ongeacht de methode – zijn deze documenten vereist:

  • Het formulier voor de BPM-aangifte
  • Het formulier van de BPM-berekening

Aanvullend voor BPM aangifte aan de hand van een koerslijst:

  • Het afschrift van de koerslijst

Aanvullend voor BPM aangifte met een taxatierapport:

  • Het taxatierapport
  • Een kopie van de inkoopfactuur

Bij het versturen van meerdere aangiften in 1 envelop is het van belang om
elke aangifte als 1 pakket samen te stellen.

Hierna ontvang je van de Belastingdienst na enkele dagen het betaalbericht via email zodat je de BPM kunt betalen. Daarna volgt een zogenaamd “fiscaal akkoord” en wordt jouw nieuwe kentekenbewijs afgegeven door de RDW. Het nieuwe kentekenbewijs wordt dan naar het opgegeven adres verstuurd waarna je de kentekenplaten kunt laten maken.

Wilt je meer weten? Neem dan hier contact met ons op.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram